Marketing – filozofia riadenia organizácie
Ciele projektu:
- objasniť pozíciu a postavenie marketingu v organizačnej štruktúre organizácie,
- vysvetliť kto sú a kde treba hľadať zákazníkov,
- naučiť spôsob práce so základnými marketingovými nástrojmi a postupmi – marketingový mix,
- vysvetliť marketingový informačný systém organizácie, jeho zložky, štruktúru a úlohy,
- správne definovať marketingové ciele organizácie a nastaviť vhodnú stratégiu na ich dosiahnutie,
- správne -spracovať marketingový plán.
Projekt určený pre pracovníkov na všetkých stupňoch riadenia, pracovníkov riešiteľských projektov, a pracovníkov marketingového útvaru public relations, nákupu a predaja.
Metódy:
- interaktívny výklad s prvkami tréningu, precvičenie použitia marketingových techník a nástrojov , skupinové diskusie, poskytovanie spätnej väzby, seminár.
Obsah:
- objasniť pozíciu a postavenie marketingu v organizačnej štruktúre organizácie,
- predstaviť základné marketingové nástroje a spôsoby ich používania pre dosahovanie cieľov organizácií,
- spôsob identifikácie zákazníkov organizácie,
- zvládnuť základné nástroje zberu informácií, práce s nimi a spôsoby ich využitia pre úspešnú existenciu v konkurenčnom prostredí,
- vysvetliť marketingový pohľad na produkt a produktovú politiku organizácie,
- vysvetliť otázky cenovej politiky,
- ukázať možnosti budovania úspešných distribučných kanálov a vysvetliť oblasť distribučnej politiky,
- zdokonaliť sa vo využívaní komunuikačných nástrojov, komunikačná politika a plánovanie komunikácie ako súčasť marketingovej komunikácie organizácie,
- oboznámiť s predmetom marketingového auditu, resp. auditu vzťahov so zákazníkmi,
- vysvetliť obsah marketingových informačných systémov a predviesť jednoduchú formu jeho vytvorenia v podmienkach organizácie,
- oboznámiť so spôsobom definovania marketingových cieľov organizácie a vlastnosťami, ktoré majú spĺňať,
- ukázať možné spôsoby spracovania marketingových stratégií,
- ako spracovať po obsahovej I formálnej stránke marketingový plán organizácie.

program projektu je plánovaný na 16 hodín.