Personálny marketing – metodika riadenia personálnej práce v organizácií
Ciele projektu:
- zvýšiť úroveň riadiacej práce v spoločnosti,
- rozvoj oblasti personalistiky na všetkých úrovniach riadenia spoločnosti,
- poskytnúť prehľad činností v štruktúre nadväzujúcich na seba, alebo sa vzájomne dopĺňajúcich pre pokrytie všetkých aspektov personálnej práce organizácie.
Projekt je určený pre riadiacich pracovníkov a pracovníkov personálnych útvaru organizácií.
Metódy:
- interaktívny výklad, precvičenie využitia komunikačných techník a nástrojov moderácie, skupinové diskusie, seminár.
Obsah:
- Trh práce a zamestnanosti,
- Personálne plánovanie – kvalitatívne a kvantitatívne plánovanie pracovníkov, disponibilné pracovné zdroje, plánovanie a tvorba optimálnej personálnej štruktúry.
- Personálny marketing – získavanie pracovníkov z trhu práce, z vlastných zdrojov, otvorený akvizičný potenciál, latentný akvizičný potenciál, metódy personálneho marketingu v nadväznosti na strategické zámery firmy.
- Personálne stratégie a organizácia personálneho marketingu a manažmentu – strategické zámery spoločnosti z hľadiska ekonomických, zamestnaneckých, kolektívnej zmluvy, personálne činnosti, ich nositelia a organizácia, personálne útvary z hľadiska ich úloh, pracovných náplní, významu a funkcie pri marketingových a riadiacich činnostiach v spoločnosti, reinžiniering pracovných miest, pozícií a spôsobu práce.
- Personálny marketing a motivácia – rôzne formy motivácie pracovníkov pre rôzne druhy práce a účely spoločnosti, motivácia uchádzačov o zamestnanie pri nábore, motivácia pri výkone pracovných činností, motivácia pre zmenu pracovných zvyklostí, motivácia k odchodu do dôchodku, motivácia k rozviazaniu pracovného pomeru. Využitie praktických metód a nástrojov uplatňovania týchto druhov motivačných aktivít.
- Jednotlivé formy aktívnej personálnej práce a napĺňanie stratégie personálneho marketingu spoločnosti – nábor a vyhľadávanie, priebeh a vyhodnocovanie výberu uchádzačov, proces adaptácie novoprijatých a preradených pracovníkov, plánovanie kariéry, kariérneho rastu, plánovanie spôsobu a realizácia hodnotenia pracovníkov, príprava a vzdelávanie pracovníkov v rutinnej práci a prevádzke, v špeciálnych úlohách, plánovanie v oblasti prípravy a vzdelávania pracovníkov.
- Výpočtová technika a operačné systémy v personálnom marketingu -marketingový informačný systém a personálne plánovanie aplikácia a využitie personálnych agend, využitie externých subdodávok a dodávok od personálnych agentúr a inštitúcií.
- Uvoľňovanie pracovníkov – prepojenie, nadväznosť uvoľňovania pracovníkov na plánovanie a organizáciu personálnych činností v spoločnosť, nadväznosť uvoľňovania na motiváciu a imidž spoločnosti legislatívne aspekty uvoľňovania pracovníkov.
- Ekonomické aspekty racionalizácie a reštrukturalizácie pracovných miest a personálnych činností v spoločnosti.

program projektu je plánovaný na 16 hodín.